fredag 6 mars 2015

Fredag och ett leende på läpparna!!!!

Fredagen är här med buller och bång! 
En helt orörd helg ligger framför oss och
 det är inte alls så tokigt!
Fem nyanser av grått har vädret haft idag, men ryktet
 säger att söndagen ska bjuda på strålande vårväder och upp till 14 plusgrader. 
Det ser vi verkligen fram emot, eller hur? 

Idag har jag bl.a ägnat arbetsdagen åt två möten på T.Hällestad skola.
På hemvägen slank jag in om i fem minuter på T.Hällestads mysiga Lanthandel. 
Där satt föräldralediga pappor med sina barn och fikade och det var så god stämning. 
Om ni inte har gjort ett besök där så tycker jag att det är dags. 
Jag köpte med mig lite godsaker hem till helgen.

Jag måste bara säga en gång till att jag är så nöjd med vår nya kökshylla,
 som jag nu tycker att jag har fått en bra blandning i. 
Nu ska jag dock inte tjata mer om denna hyll"jäkel".  Promise...  

Jag måste även berätta en trevlig sak som hände i skolan idag. 
När jag kom gående i korridoren kom två av skolans elever fram till mig
 och sa att "det är så roligt att träffa dig för du ser alltid så glad ut". 
Och idag som jag var så trött av diverse anledningar.

Vi pratade lite om detta och att man kanske inte alltid är så glad som man ser ut, men att det oftast uppskattas mycket av andra och på något sätt sprider en positiv stämning om man har ett leende på läpparna och något litet positivt att säga.

Det höll dessa elever verkligen med om och de såg också glada ut när vi skildes åt 
och önskade varandra en trevlig helg. 

Det kan ju ha en viss betydelse att det är fredag. :)

Jisses, vad mycket text det blev för er att läsa nu. Ska skärpa mig.  





Jag önskar er allt gott inför helgen och skickar
 en stor och varm cyberkram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar