måndag 23 mars 2015

Polkagrisblomma, boktips och bullrecept.

Tjingeling på er denna måndag! 

Efter arbetsdagen och lite ärenden efter det så landade jag
 hemma hos en intensivt tentapluggande dotter. 

Vi åt middag och snackade en stund. 
Vi kom fram till att gårdagens förhör inför tentan var tillräckligt 
och då bakade jag en sats bullar till kvällsfikat istället. 

Primulan här nedanför köpte jag i lördags och visst är den fin
 i sina polkagrisfärger.
  
Denna kväll bjuder jag också på ett litet boktips.
Denna lättlästa och trevliga bok kan jag varmt rekommendera,
"Och sen Paulette", skriven av Barbara Constantine.

Nu hoppas jag att ni får den bästa måndagskvällen.

Själv ska jag titta på "Husdrömmar" och "Kändisar på middag",
precis som vanligt en måndagskväll.
En kopp kaffe och en nybakad bulle med ost lär det också bli.

Receptet på bullarna kommer förresten här ifall
 ni vill testa supersnabba och goda bullar:

Det här behövs till 7 frallor:
9 dl vetemjöl ( eller annat mjöl om ni önskar detta)
1,5 dl hackad ost ( jag tog en mindre mängd och det blev supergott ändå)
4 tsk bakpulver
1 tsk flingsalt
3 dl mjölk
1 dl rapsolja

Topping:
Riven ost och solrosfrön

Ugn: 210-225 grader

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna och tillsätt mjölk och olja och ost.

Forma till bullar och lägg dem på en plåt och grädda i en kvart.
Servera bullarna nybakade.

Lycka till och KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar