måndag 16 mars 2015

Middag med familjen och egen odling av citroner.

Hallå alla!! 
Hoppas att er vecka har inletts på ett bra sätt. 
Min arbetsmåndag är alltid fylld av diverse möten och så även denna, förstås. 

Underbart väder när det var dags att bege sig av hemåt. 
Strålande solsken och lite värme trots blåsten. 
Jag gick en sväng i trädgården när jag kom hem och tittade efter flera vårtecken. 
Det har verkligen hänt supermycket i trädgården den senaste veckan. 
Krokusar och snödroppar blommar för fullt.

Bilden nedan är från vår familjemiddag igår, fast innan vi föräldrar hade hunnit sätta sig.

Jag sa till Jakob att "det är så länge sedan som jag tog foto på dig och sen du var med på bloggen". Jag fick lov att ta ett foto på avstånd och så här blev det.

Det serverades två favoriträtter här hemma igår. Helstekt ryggbiff som Johanna och Mårten gillar skarpt och pannbiff med stekt lök som Jakob ville ha med sig hem till Lund. 

De älskade ungarna hemma på middag! 
Ett vårtecken även inomhus.


Citronerna växer och frodas och det är ganska fantastiskt att man kan övervintra dem på verandan (i rumstemperatur.)
De älskar dock att bli " utsläppta" på våren, men det är lite för tidigt ännu. 

Kanske man skulle testa att göra egen citronlemonad av citronerna.
Nej, skämt åsido, den godaste citronlemonaden köper man i de här fina flaskorna.
Mmm, så goood....
Den finns i många härliga varianter men denna är bäst.  

Nu önskar jag er en fin kväll så hörs och ses vi i morgon!
Kram på er/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar