lördag 14 april 2018

Äntligen har blåsten avtagit och det är lördag!

Lördagen är här! 

Äntligen så har blåsten avtagit efter fyra otroligt stormiga dagar. 
Solen skiner och det är en ljum och skön vårdag. 
När jag cyklade iväg för att köpa morgonbullar behövdes 
endast en kavaj som ytterplagg och till och med i denna vårklädsel så blev jag varm!

 Så härligt med vår! 


I fönsterna just nu står en del växter som ska flytta ut i trädgården så fort 
som vädret är aningen stabilare.
De har verkligen vuxit och frodats inomhus under vintern.

Bland annat nedanstående murgröna kommer att flytta ut snarast. 


Hyacinten med tre blå blommor kommer att blomma kommande vårar i trädgården.

Murgrönor kan man inte få för många av!  


Nu ska jag ta en sväng i trädgården, ta mig en kopp kaffe och njuta lite.
Jag har en bok också som ska läsas ut, bara några få kapitel kvar...... 📖

Ikväll ska vi hem till Oliver och hans familj på middag. Det ska bli väldigt trevligt.
Han ska då även få sin födelsedagspresent av oss.

Ha en fortsatt fin lördag och många kramar
från @nneli förstås!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar