onsdag 4 april 2018

Så trevlig kväll hemma hos Mia tillsammans med bokgänget!

Nu har jag har precis kommit hem från en jättetrevlig middag
 hemma hos min kära vän Mia. 

Vi fick först bubbel med kex, goda röror och räksnittar. Sen serverades vi jättegoda laxbiffar med rostad sötpotatis, rödbetor och morötter, palsternackscreme, hemmagjord hollandaisesås och gott vin. Jag var dock chaufför och drack endast några droppar av vinet, men det alkoholfria alternativet smakade också väldigt bra. 

Nedanstående, underbara tulpanbukett prydde middagsbordet. 
Tänk så vackra fullt utslagna tulpaner kan vara.   

Vi serverades en god hallonglass till kaffet och sen blev det choklad och fortsatt prat i soffan. Jodå, vi tipsade varandra om några böcker också, även om fokus inte ligger på böcker längre. Det har det i och för sig aldrig gjort, 😊 men vi kallar fortfarande våra middagar för bokträffar.Men det är så mycket annat som ska hinnas med. 😊😊  📖 📕   






Mia har massor med vackra ljusstakar från Paradisverkstaden på Öland.



Den här kudden förälskade vi oss alla i.

Den utsökta maten. När jag har fått receptet på laxbiffarna av Mia
så delar jag med mig till er förstås.  

Vårt härliga bokgäng bestående av f.d kolleger från samma arbetsplats.   


Häftig tapet av Fornasetti! 

Och ännu en, and I love it!

Tusen tack för en härlig kväll, Mia och ni andra.

Nästa gång ska vi träffas hemma hos mig och då är det sommar!

Nu är det långt över läggdags denna onsdagskväll och jag säger Godnatt och Sov gott!

@nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar