söndag 8 april 2018

Ystadsbesök!

I torsdags var jag tillsammans med min mor på en trevlig utflykt till Ystad.
Vi inledde dagen med frukost på Hotel Continental. Så trevligt och gott. 

Sen blev det en sväng på stan med efterföljande besök på Åbergs Trädgård, 
ett måste för alla trädgårdsälskare! Här strosade vi runt och njöt av blommande persikoträd, vackra vårblommor, lite småprat med Kjell och inköp av lite växter. 
Det blev även ett kärt möte med Marica Silverhamn, som planterade småplantor och som hojtade "Hallå Rignellskan" direkt när vi tittade in i växthuset.

Därefter var vi på en annan plantskola där vi fyllde kundvagnen 
med påskliljor och andra vårblommor till helt fantastiska priser!

Vi avnjöt sedan en god lunch bestående av örtmarinerad oxstek med 
råstekt potatis, sallad och gele´ innan vi återvände hemåt igen! 


Hotel Continental i Ystad!

Första tallriken av den goda frukosten!

Pågående konstutställning av Ardy Struwer. 


Mor tittar lite närmre på Ardys färgstarka tavlor.

Kanske inte världens vackraste apelsinpress, men så genial i sin enkelhet.
Man stoppade i två hela apelsiner som på en sekund blev till den godaste
färskpressade apelsinjuice.  




Vackert på "Contan".

Tänk här har man många fantastiska minnen från ungdomens dagar.
Disco på fredagskvällarna och annat kul! 😊😊

Årets pelargon på Åbergs! 

Också dessa vackra Camelior.

Fina Marica visar min mor små, söta plantor.  

Blommande persiko och aprikosträd.


Vackra penseér i massor.

God middag!!

Vi tittade på fina hus i de gamla delarna av Ystad. 

En fin gammal dörr.



📷
En lite suddig bild. Jag hade råkat stöta till en knapp på kameran. 📷 

Ja, det var en riktigt trevlig dag i en av mina favoritstäder i Skåne, YSTAD!

Nu är det söndag och jag hoppas att ni har haft en lika solig och fin dag som vi har haft! Det var som en sommardag! 


Många kramar
@nneli!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar