måndag 12 november 2018

Fars Dagsfirande med underbart god trerättersmiddag.

Igår firade vi Fars Dag hemma hos mina föräldrar och där blev vi bjudna på en underbar höstmiddag.
 
Först serverade min mor en västerbottenspaj, som smälte i munnen.
Därefter blev det helstekt kalkon med potatis, sås ( så god), hemmagjort äppelmos, rödkål, gele´, blomkål, sockerärter och inlagd gurka.  Och sen kom desserten och det var en Key Lime paj med bl.a kondenserad mjölk och med ett frasigt marängtäcke, hallon och passionsfrukt. Mmmm, pajbotten med en söt-syrlig kräm och frasig maräng.   
 
Sen spelade vi vårt roliga familjespel som uppskattas av
alla i alla åldrar.
Från familjens yngste som är nio år till mina föräldrar . 
 Många skratt roliga formuleringar blev det.
 
En promenad i mina gamla uppväxtkvarter och kvällskaffe 
 hanns också med innan Johanna körde oss hem.
 
Summa summarum så blev det en väldigt trevlig helg. En skön hemmakväll på fredagen, en kul fest med vänner på lördagen och fint familjehäng på söndagen. 
 
Nu ska jag iväg direkt här på arbete igen och har bara varit hemma och ätit.
 Jag och några samarbetspartners inom bl.a kyrkan, kultur-fritid och sjukvården anordnar denna måndag en kväll om psykisk ohälsa. 
Det blir förhoppningsvis en intressant kväll och vi hoppas på många besökare.
Kostnadsfritt är det och vi kommer att servera dryck, godis och frukt. 
 
Kramar
 
@nneli  
 





 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar