fredag 23 november 2018

Så mysig fika hemma hos Anna och Johan och nu är det FREDAG!!!



Long time no see......
 
Det har varit mycket den här veckan och
bloggen har fått stå åt sidan litegrann.
Det har varit mycket på mitt arbete denna veckan och
det har varit en del extramöten och kontakter utöver det vanliga arbetet.
 
På kvällarna har det mest blivit middag, slötittande på TV:n,
 förutom den dagliga promenaden. I måndags kväll var jag en sväng hos mina föräldrar efter ett möte och det var trevligt som vanligt. Vi åt ål i alla de former. Mina föräldrar hade varit på Österlen och inhandlat den rökta julålen och hade då även köpt färsk ål.
Så i måndags blev det både kokt och stekt ål som serverades med hemmalagat potatismos. Så himla gott! Mycket prat och trevligt umgänge också såg vi favoritserien "Vår tid är nu" tillsammans innan jag körde hemåt.
 
Igår arbetade jag trots att det var torsdag då jag var kallad till några viktiga möten.
Efter dessa var jag och Johanna bjudna på trevlig fika hemma hos Johan och Anna och deras söta små döttrar. Jättetrevligt, många samtalsämnen och full rulle med de små.
 
Vi fick dessutom avnjuta Annas goda hembakade tekakor med ost och en så god,
 mjuk pepparkaka med lingongrädde till. Så gott och mysigt!!
 Även Karin, Annas mamma var där
och det är alltid lika kul att träffa henne också.    
  
 
 
 
Nedan följer några bilder från gårdagens besök i Annas och Johans fina hem.
Stilrent och vackert och här fanns flera av mina inredningsfavoriter.
 
 

 





Det syns att Anna och jag har samma favoritaffär......

Tusen tack för en härlig eftermiddag, familjen Lindblad. 
Nu blir det städning här eftersom detta inte hanns med igår.
Det blir sen en lugn hemmakväll med lite gott att äta och dricka!

Ha en härlig inledning på helgen kära ni så hörs vi igen snart!

Kramar
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar