söndag 18 november 2018

Frysavfrostning, björnbärssylt, hemmahelg och blommande rosmarin!

Hej mina trogna läsare! Jag hoppas att er helg har varit toppen.
 
Vi har haft en lugn hemmahelg! Jodå, vi har sådana också och vi har fått en hel del gjort faktiskt. Maken har mest fixat i trädgården och snart är alla löven uppkrattade på vår stora tomt. Det brukar bli 65-70 säckar av storlek större. Jag har mest grejat inomhus och har bl.a kokt en sats björnbärssylt till. Jag har även frostat av frysen, vilket kan vara en av hushållets tristaste arbetsuppgifter. 
Kallt och jäkligt.... Men väldigt skönt när det är gjort.
Vi får nog snart köpa en självavfrostande......
 
Jag har även sorterat upp mina julsaker och kollat igenom adventsljusstakar och stjärnor. Snart är det ju dags att fixa till advent. Så härligt!
 
Nu ligger jag i soffan och äter praliner, nej det gör jag inte, äter praliner alltså, men en stund i soffan nu ska det bli med mr Jordan Peterson.
Författaren till boken som jag läser, vad trodde ni?? Hehehe....
 
Sen är det dags att göra en porterstek med goda tillbehör.
Det bästa med porterstek är att det blir massor med god sås.
Johanna och Oliver ska också äta tillsammans med oss.
 
Sen blir det kortspel, kaffe och film och imorgon är det en ny vecka.
Ja, jisses vad tiden rullar på.... 
 
Mina rosmarin blommar för fullt sedan de kom in i värmen.
Jag har sex stycken varav tre blommar så fint med små söta blommor. 
 
Ha en fin fortsättning på kvällen, hörru ni!!
Kram
@nneli
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar