tisdag 27 november 2018

Vinterkyla och snart första advent!





Nu kommer snart tiden, då Johanna sätter sig och spelar på vårt gamla piano en stund.   Hon brukar spela vackra julsånger ur sin faktiskt ganska breda repertoar när det är december och juletid. Förr kunde man få henne att spela närhelst på året men numera är det betydligt mera sällan. Tänk så roligt att kunna spela piano.
Det skulle man ju faktiskt fortfarande kunna lära sig.  Eller???
 
Jag gick en gitarrkurs när jag väntade mitt andra barn för att kunna spela barnvisor när barnen var små. Jag köpte även en gitarr och kunde se detta framför mig.  Men det blev inte så mycket spelande, men tanken var ju god. 
Istället fick Jakob lära sig spela gitarr och Johanna piano när de var ganska små. 
 
Jag hoppas att ni alla har haft en fin start på veckan.
Snart är det advent och så mysigt det ska bli.
Fina blommor, ljusstakar, stjärnor, glögg, pepparkakor, 
massor med tända ljus och mys.  De´ni!!
 
Nu är det dags att sova för att snart cykla iväg i kylan för en ny arbetsdag! 
   Fem minusgrader var det igår morse och det lär väl inte vara mildare denna natt.
Brr, men vilken vacker dag det blev under dagen med sol och alldeles vindstilla. 
Fler sådana vinterdagar, kan vi väl hoppas på.
 
Många kramar och god natt från mig
@nneli 
 
 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar