torsdag 29 november 2018

Fin dag med , städning, adventslunch, trevligt sällskap, god fika och middag.

Idag har det varit en fin torsdag då man har hunnit med att både göra nytta och ha trevligt. Jag har fixat en hel del inför den stundande adventshelgen och städat.
 
Jag har även hunnit äta en god adventslunch tillsammans med min mor. På denna serverades det ägg, sill, brunkål, skinka, köttbullar och prinskorv.
Fikat tog vi hemma i form av prinsesstårta och kaffe och nu även i sällskap av Johanna. Sen fortsatte jag med städningen och när detta var klart stekte jag en massa köttbullar och biffar. Oliver kom på middag och sen har vi även spelat kort och sett två delar av en riktigt 
I morgon är det FREDAG och denna veckodag uppskattas väl av de flesta. 
 
Jag ska inleda min arbetsdag med ett besök på Torna Hällestads lilla fina skola. Därefter blir det avtackning av en anställd som har varIt samma skola trogen i 38 år. De´ ni!! 
 
Nu är det läggdags och jag säger tack och god natt för idag! 
 
Kramar 
@nneli
    
Stämningsfullt och god mat på vår lilla adventslunch.

På vårt fina bageri kan man hitta massor med godsaker.

I dessa adventstider är det bullar och kakor med saffran som dominerar.


Och vad sägs om dessa vackra och delikata bakverk.....


Vårt val idag föll dock på en prinsesstårta vilket ju aldrig kan bli fel.
Sockerkaksbotten, hallonsylt, grädde och vaniljkräm täckt med ett tjockt lager av grön marsipan. En god kopp kaffe till detta är vad jag kallar en god fika.   
Det är bra när man har koppar i skåpen som matchar lite olika bakverk. Hehehe.... Idag kom de grönmönstrade kopparna fram inköpta på Oscar och Clothilde för den som undrar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar