fredag 12 juli 2013

Hamnfest är alltid kul!

Här sitter jag och målar naglarna och Johanna passar på att fotografera. Jag trivs dock bättre bakom kameran måste jag erkänna. Nu är jag snart klar och då ska hela familjen iväg på hamnfest i Vitemölla hamn.



Picknickkorgen är packad och rose´vinet är kylt.

På vägen till hamnen kom detta glada par ,Lisa pch Pelle körande för att titta in om till oss. Det blev en snabbtitt och lite snack och sen åkte dem vidare.

Här kommer människor från alla håll med sina korgar och vinflaskor. Fantastiskt väder var det också.  

Här är Johanna tillsammans med Oscar och Agnes.  

Vi åt västerbottenpaj,kyckling,sallad och räkor med gott bröd och goda såser.  

Jag och Uffe!  

Här är Uffe och hans söta dotter Ida.
Mums med stora räkor och gott rose´vin en härlig sommarkväll tillsammans med glada och trevliga människor. I bakgrunden ser man en del av Vitemölla.

Far och dotter på traditionsenlig hamnfest.  

Det är inte ofta man har båda barnen med sig samtidigt, sa pappa Mårten och passade på att bli fotograferad med båda. 

Johanna, en räka och ett glas vin i solnedgången.

Maria med pappa Anders och en Anders till, nämligen Lindgren. Det är faktiskt ganska lustigt att Anders och jag är uppvuxna på samma gata och nu bor vi på samma gata i Vitemölla också. Världen är ganska liten.....


Här ser man en del av det superlånga bordet där vi alla fick plats. Här skymtar Mårten och Jakob fram.
Nu har dansen satt igång. Jättebra musik av ett lokalt band där bl.a Hasse och Ia Karlssons son är en av medlemmarna, De spelade många riktigt bra covers....
Ser ni Johanna i dansens virvlar?  


Dans.....


Och ännu mera dans.....

Här ser vi det eminenta bandet som roade oss ännu en gång.
Kul foto på Krister Hjelm med två vackra damer.

Lite senare vandrade maken och jag hem i den vackra men lite kyliga sommarnatten. Johanna stannade dock kvar med sina kompisar till klockan tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar