måndag 29 juli 2013

Samlarmarknad i Degeberga och namnsdagskalas.

                           Halv åtta körde vi ifrån Vitemölla för att vara på plats i Degeberga klockan åtta. 
                           Det var nämligen dags för årets samlarmarknad. Jag åkte tillsammans med
                           Katarina och Sanna dit.
Denna försäljningsplats tillhör en av mina favoriter och de två säljande damerna står alltid på samma ställe och med lika vackra saker och smakfullt arrangemang varje år. Detta år köpte jag bara en liten kudde med broderiet
" Bara fem minuter "  hos dessa damer..

Mitt trevliga ressällskap och tillika shoppingsällskap, Katarina och Sanna.

Så jäkla fint!!!

Nytt försäljningssätt.

Fräsig gammal skylt.


När vi kom hem igen fixade jag en jordgubbs-hallontårta för att fira Johannas namnsdag. Hennes kusiner,farmor och farfar och faster var också med.

Här sitter namnsdagsbarnet SARA JOHANNA MAGDALENA.  
Musse firar på sitt alldeles egna sätt, nämligen genom att ligga i buskarna och gästa stooooort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar