onsdag 3 juli 2013

Kylles 50 - årsfest!

För någon månad sedan fick jag och Mårten en inbjudan till 50- årsfest för min gamla goa vän,Kylle.
Festen var en överraskningfest som hennes man Daniel ordnade. 
Nu onsdagen den 3 juli var det äntligen dags och tur var det för det är inte helt enkelt att hålla en sådan sak hemlig. Framförallt så hade det varit svårt många gånger för Daniel och barnen att hemlighålla detta för Kylle.  
                                                                                 
                                                                                       
Maken och jag är redo att gå på fest.

Mårten bar alla presenterna.
Här sitter dagens 50-åring och tar överraskat emot alla glada gäster och presenter. Födelsedagsfirandet inleddes med att de gäster som önskade spela tennis fick möjlighet att göra detta på Ystads tennisklubb. Därefter blev det grillbuffe´. 

Mårten ville självklart spela tennis och här har han precis spelat mot Amelie som är jätteduktig på tennis. Båda ser nöjda och glada ut.

Sen var det dags att grilla.
Mårten tyckte nog att det var riktigt kul att stå och småsnacka med de andra grillande männen. Det som grillades var kycklingspett,kotletter och fläskytterfile´i olika goda marinader. Till detta serverades supergod potatissallad, såaer och melon.
De här två musikaliska och sympatiska killarna underhöll oss gäster under hela kvällen.
Petra,Mia och Ewa.
Mats Larsson omgiven av två vackra damer.
Och Mårten han grillade fortfarande......
Daniel håller ett fint tal till sin älskade Kylle!
Fler gäster bl.a Annelie och Christian och Mia och Bjön och Eva.

Jag och maken har trevligt tillsammans med Björn. ( en annan Björn)

Värdparets fina barn Amelie och Edwin med en för  mig okänd kille i mitten.

Mårten och födelsedagsbarnet.

Jag och Daniel som verkligen lyckades med sin överaskningsfest för Kylle.

Fyra glada och goda väninnor som har haft jättemycket roligt tillsammans under årens lopp. Många roliga minnen har vi, både nya och gamla och det är härligt!
Efter många trevliga timmar med varierat innehåll tackade vi värdparet och önskade dem en trevlig resa till Rom dagen efter.
Maken och jag körde hem i den regniga sommarnatten.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar