söndag 20 april 2014

Dubbla påskliljor och några boktips.

Njuter ni i solen idag? Vi har solat på altanen och förutom lite väl friska vindar så var vädret perfekt. 
Jag har läst ut en bok idag som heter "Veronikas catering", en riktigt kul och lättläst kriminalhistoria kryddad med mycket humor. 
Boken är skriven av Lilian Westlin och Louise Bonta. Lite extra kul är det att Lilian bor i den lilla byn Tolånga utanför Sjöbo. Inte visste jag att det bor en författare där.
Nu ska jag läsa "Krokodilernas gula ögon" av Katherine Pancol som jag har fått låna av en snäll kollega.
Härligt när man har lite tid över för att läsa.  
Jag njuter även av dessa fina, dubbla påskliljor.
De är faktiskt väldigt mycket vackrare än de vanliga.  


Ägg kokta tillsammans med gurkmeja. Jag trodde att de skulle bli lite gulare med tanke på att det var en halv burk gurkmeja i vattnet. 

Nu är det rensat och klart i alla rabatterna igen.
Till middag idag blir det paj med varmrökt lax, färsk sparris och dill. Till detta en kall sås med örter.
Om det blir gott så återkommer jag med bild och recept.
Vi hörs!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar