onsdag 2 april 2014

Lite nya blommor i vaserna och bonden Frank på TV.

Hej på er alla och hoppas att er dag har varit bra! 
Jag har varit i Lund på förmiddagen. Jag gick som vanligt en snabb sväng på stan. Hittade inga fina blommor på mitt vanliga inköpsställe. 
Det fick istället bli en bukett liljor och en bukett tulpaner på Mårtenstorget.
Liljebuketten fick sin plats i den stora "riktiga" Bubbelvasen. 

Vacker,röd färg som passar bra till de gamla murgrönegrenarna. 

En bukett två-färgade,dubbla tulpaner fick sin plats i den nya bubbelvasen från "Villages" efterträdare på L.Fiskaregatan i Lund. Minns inte namnet just nu.
Jag har i alla fall köpt vasen där för 50:-. Riktigt bra pris, eller hur? Det gick ju inte att motstå.

Nu ska det dock inte bli fler bubbliga vaser.

Nu har vi precis tittat på finalen av Mästerkocken och snart ska jag se på danska bonden Frank i "100 % bonde" Den serien är verkligen jordnära och bra.
Det är nästan så att man skulle kunna tänka sig att leva den sortens liv.
Kanske lite svårt att förstå med tanke på alla prylar och annat som man har skaffat sig genom åren.  
Nåväl, han är en riktig mångsysslare den där, Frank.
Jag undrar om han ibland tänker att han skulle vilja ha en Daggvas från Sv. Tenn.
Tror inte det nej....

Kram på er så hörs vi igen i morgon och snart är det freeedag igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar