måndag 14 april 2014

Lite mera påsk....

Välkommen påskvecka! 
Ännu har det inte blivit någon ledighet för min del.
Idag har jag arbetat i Dalby först, sedan Lund och därefter en stund i Dalby igen. 

Jag har tagit fram några små påsksaker till härhemma bl.a den här "gamla" trähönan i svart-vitt. Den är väl egentligen ingen direkt påsksak, så den brukar stå framme lite längre. 

Annika Österlinds lilla råka och två urblåsta ägg i ett björkrisbo. 

Min gamla påskbricka i plåt är en gång inköpt på en loppis och den är riktigt fin, tycker jag.  




En liten påskbukett i köksfönstret.

Nu skiner äntligen solen här efter att det har regnat nästan hela dagen.
Ja, det är verkligen varierande väder.

Jag hoppas att det inte har regnat i Billund i Danmark idag. Min bror och hans familj och vår mor har nämligen varit på Legoland i två dagar.
Jag minns när vår familj var där senast och det var för ca 12 år sedan.
Så kul vi tyckte att det var,alla fyra...
Nu ska jag jag gå och hänga upp tvätt och vattna blommor och det ska jag säga är en hel del......
Jaja, det är värt lite extra besvär att ha ett grönt och blommande hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar