torsdag 14 september 2017

Heldag på Kulturen i Lund!

Jag hoppas att ni har haft en bra dag idag! 
Själv har jag varit på en mycket intressant heldagsföreläsning på Kulturen i Lund.

Lunchen, (jättegod lax som smälte i munnen med sallad och stuvad potatis) intogs på Akademiska Föreningen ( AF), ett stenkast från Kulturen. Efter lunchen och trevligt snack med kolleger så passade jag på att kolla in de två aktuella utställningarna på Kulturen just nu. 

Den ena är "Hasse o Tage" och den andra är "Mumintrollen". 

Karl-Bertil Jonsson i full gång nedan.       


Också en blommig falukorv vid entre´n förstås! 

Lite intressant kuriosa om de två talangerna.



Hasse och Tage, dessa parhästar som har roat så många under så många år.

Muminutställningen var mest en lekutställning för yngre barn
och inte så givande för vuxna.
Men när man ändå var där så passade man ju på. 
"Lilla My", arg som vanligt!


Passande dekoration denna otroligt regniga dag! 



Det finns så mycket vackert att titta på här, denna oas mitt i stan. 


Inspiration till nästa vår!



Mycket vackert i Kulturens egen butik som vanligt!


Vädret var lika grått som denna husfasad idag! 

Fina ballonger vid Barnahus 10 - årsjubileum idag.

Nu ska jag och ungdomarna här titta på ett nytt spännande avsnitt av "Loch Ness".
Maken är fortfarande i Danmark.

Kram och godkväll från mig, @nneli!   

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder från ditt besök på Kulturen i Lund! Varmt välkommen tillbaka för att se fler utställningar och hus!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din fina kommentar, Maria! Jag kommer självklart tillbaka till detta härliga ställe! Ha en fin höst! Många hälsningar Anneli

    SvaraRadera