tisdag 5 september 2017

Huvudrätt i härlig orangerimiljö!

Och så har vi kommit fram till huvudrätten på lördagens cykelfest! 
Den åt vi hos Karin och Rune i deras underbara orangeri. 

Denna vackra sensommarbukett välkomnade oss. 
Vilka färger och vilket härligt ljus!  
  


Så fräsch och fin dukning. 


Karin med sin färgglada sallad med ätbara ringblommor och annat gott. 


Vi blev serverade en vällagad och god Osso Buco ( långsamkokt kalvlägg med selleri, vitt vin,lök, morötter och timjan). Till detta ris och gremolata.
(så gott med denna  kombination av vitlök, persilja, olja och citron.)

Efter en mycket trevlig stund här så var det dags att säga hejdå och på återseende.
Nu bar det av hemåt för att servera dessert till ett gäng glada gäster.

Innan maken och jag cyklade vidare så passade jag på att ta några foton på värdparets härliga trädgård!   



Nu är jag hemma efter dagens arbete och det ska lagas
köttfärssås med pasta och en god sallad.
Jag ska försöka gräva ned lite nyinköpta växter i trädgården ikväll, men mitt ryggonda håller tyvärr i sig. Ska dock göra ett försök. Vill ju så gärna!

Ha en fin kväll så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar