fredag 29 september 2017

Lite piggare och har idag fått en förklaring till mina besvär.

Hej alla kära bloggläsare! 

Idag har jag fått en förklaring till de konstiga symptom,
 som jag har haft de senaste veckorna. 
Min läkare ringde i förmiddags och sa att jag har fått en Boreliainfektion,
 som tydligen kan ge många märkliga symptom. Nu äter jag antibiotika och hoppas på att snart må bättre. Jag känner mig faktiskt redan lite piggare.

Ni är så många som har undrat och tänkt på mig och kommit med goda råd och fina hälsningar. Därför vill jag dela med mig av detta till er förstås. 

Sonen som ju pluggar till läkare, sa detta med borelia ganska tidigt,
 men ingen av oss trodde riktigt på denna teori. Inte förrän min läkare sa att han ville testa även för detta med ett blodprov. Jag blev fästingbiten efter trädgårdsarbete här hemma i somras. Fick dock ut fästingen och det blev ingen rodnad eller ring runtom som man har lärt sig att man ska titta efter. Tydligen är det endast 50 % som får detta som kännetecken. Jag vill bara säga att om ni får ett flertal märkliga symptom så kan man ha detta i minnet.  

Nu ska vi luta oss tillbaka i soffan här efter en god middag. Vi ska njuta av att det är fredag och att man har hittat en förklaring till mina konstigheter och enorma trötthet. 

En varm kram till er mina bloggläsare som troget har inväntat mina inlägg. 
Nu kommer de tillbaka. 

Det är måånga som har hört av sig med krya på- hälsningar 
och det har jag verkligen uppskattat.    

Nedan en bild på några av alla fina blommor som jag har 
fått från fina människor i min omgivning. 

Jag skickar även med ett boktips på en riktigt trevlig bok med hög
 feelgood faktor. Se nedan.



Kram från mig för denna gång. Vi hörs i morgon! 💚💚💚💚

@nneli

1 kommentar:

  1. Krya på dej & borrelian!!
    De är inte att leka med, har jag förstått, de där borreliainfektionerna! Min pappa har haft det 3 gånger, och har fortfarande (många år senare) symtom man misstänker kommer från de där elakingarna.
    Skönt att höra att du känner dej piggare igen!

    SvaraRadera