söndag 7 oktober 2018

Höstmarknad och lite till!

Vilket underbart väder det har varit i helgen!
Igår åkte jag med brorsan till mina föräldrar.
Han och far var iväg och jagade och jag och min mor var på höstmarknad.
 
Helt fantastiskt varmt, soligt och skönt. Vi saknade vår försäljare som vi alltid köper amaryllislökar av. Han var inte på plats detta år, men vi köpte lingon, bröd,
andra blommor, pumpor och en del annat.   
Vi träffade många bekanta och hade en skön förmiddag.
När jägarna kommit hem åt vi en god lunch på altanen. Inkokt lax med dillsås och ärter.
Kaffe och äppelkaka smakade perfekt efter.
 
Efter mycket prat och trevligt umgänge med familjen åkte vi hemåt.
Sen skulle jag och maken iväg på Oktoberfest och det var dags att klä om.  
 
 


Vi träffade bl.a Olivers mormor och Bengt. Trevligt, trevligt. 

Vi njöt av träd i höstskrud!

Helmet, bandet från Veberöd öste på med rocklåtar på torget!!
 

Vi träffade min yngsta kusin Malin och hennes familj.
De var på plats för att Elton skulle träffa den här filuren.  
Elton uppskattade underhållningen!!


Sötnöten Elton!


Storasyrran Ellie chillade i brorsans vagn.


Efter en stund kom det fram en liten beundrarinna som gav Elton den här blicken.....

Elton ser allt lite skeptisk ut över uppvaktningen.....

Nu har vi ätit middag och spelat Trivial Pursuit.

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

Kram
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar