måndag 8 oktober 2018

Oktoberfest, jättekul!

 

I lördags var vi på jättetrevlig Oktoberfest hos Madde och Peter!
 
Vi inledde festen med en tipspromenad, följt av grillad korv med baguette och surkål.
Öl eller vin till detta. Jag som har börjat uppskatta en god öl drack genomgående detta under kvällen. Det blev även en och annan Jäger minsann.  
 
Förrätten intogs utomhus innan vi flyttade in i värmen. Där fortsatte festen med "Leberkäse" och olika goda sallader till detta bl.a potatissallad,
rödkålssallad och morotssallad. Till dessert fick vi äppelkaka med vaniljsås och kaffe.
 
Jag hade jättetrevligt vid mitt bord med glada människor och många samtalsämnen. 
    
Värdparet tog emot sina gäster i denna fina klädsel!


En del var extra fina!



Mårten och James.

Höstdukning!


Vi beundrade Maddes och Peters nyrenoverade och fina kök.
Jag älskar gardinen, så himla fin!





Lägg till bildtext

Alltid lika kul att träffa delar av släkten!
Jag med mina kusiner James och Camilla samt Lotta!
 


Fler gäster!


Lotta och Anders satt bl.a vid  mitt bord.

Nu har jag precis kommit hem från dagens arbete.
Det blir enkel middag idag bestående av grillad kyckling, klyftpotatis,
samt tzatziki och sallad. 

Andra delen av " Vår tid är nu" ska avnjutas till en kopp kaffe eller två.

Ha en fin kväll och på snart återseende!

Kram
@nneli
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar