lördag 13 oktober 2018

Tips om man vill köpa pumpor!

 
Idag har det blivit trädgårdsarbete nästan hela dagen!
Jag har grävt upp sådant som jag inte längre ska ha i rabatterna. Bland annat så har jag grävt upp en massa daggkåpa som annars brer ut sig alldeles för mycket.
Jag har planterat olika grässorter i en sluttningsrabatt och hopas och tror att det kan bli fint.
Nu pågår storkok av björnbärssylt i köket. Det doftar så gott och snart ska sylten hällas upp på nydiskade burkar. När sylten är klar ska det stekas ryggbiff.
 Till detta serveras det potatiskroketter, gräddsky, bea och sallad.
 
Sen ska vi spela Johanna och Olivers hemmagjorda spel. Spännande!
 
Dagens lilla tips blir att besöka Önsvala som ligger utanför Staffanstorp.  
Det ska man göra om man vill köpa prydnadspumpor.
Ja, där finns även matpumpor om man önskar detta.
Det finns massor med olika sorter att välja på och priserna är överkomliga. 
Jag var där i söndags och kan varmt rekommendera detta ställe..
 
 
   

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar