måndag 15 oktober 2018

Novemberljus, öl och möten.

Ny vecka, nya möjligheter!
 
Idag har det varit en dag med mååånga möten, så är det oftast på måndagar.
Jag ingår i fem olika elevhälsoteam och på måndagar 
har vi möten i två av dem.
På dessa möten pratar vi om hur vi kan hjälpa elever på bästa sätt.  
Vi diskuterar och beslutar om lämpliga åtgärder och insatser för elever som av olika anledningar mår dåligt. I ett elevhälsoteam ingår oftast kurator ( jag),psykolog, rektor, specialpedagog, skolsköterska och studie-yrkesvägledare( för högstadiet). 
 
Ikväll ska jag återgå till min kvällsrutin med en promenad i rask takt.
Tredje delen av "Vår tid är nu" blir det klockan åtta,
 den serien missas inte i vår familj.
 
Men nu blir det först middagsfix och idag står spagetti med köttfärssås på menyn. Riven parmesan och grönsallad blir nog bra till och en kall öl. 
Öl ( inte starköl och med måtta) innehåller många bra ämnen som är hälsofrämjande.
Jag som aldrig har druckit öl tar nu gärna en lättöl till middagen.
 
 
Nedan kommer några bilder av mitt minst sagt rikligt blommande " Novemberljus". 
Jag köpte det På Tirups Örtagård och det är första gången som jag har denna växt hemma. Den är helt översållad med de sötaste blommor och även färgen är fin. 
 
Nej, nu ska jag ta en vända i trädgården, och jag vet vem som gärna följer med mig ut. Just det, vår katt som älskar att gå en trädgårdsrunda tillsammans med mig.  
 
Ha en fin kväll! 
Kram
@nneli 
    
 


Söta, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar