söndag 28 oktober 2018

Mys med son, dotter och katt!

Brrr, idag är blåser det kalla och bistra vindar. Höstvädret är här i alla fall för några dagar. Men i mitten av veckan ska det åter bli milt. Skööönt!
 
Vår katt ligger helst inne på soffan under vinterhalvåret. En snabb sväng ut men lika snabbt in igen. När snön kommer så känner hon på detta konstiga vita
en gång och sen räcker det. 
 

Idag ska jag fortsätta med min klädsortering so jag påbörjade igår. Tre timmar höll jag på att rensa ut vad som ska kastas, skänkas,s paras och eventuellt säljas. Massor med kläder som inte används längre och som man tror att man ska använda igen, men hur är det man säger. Kläder som man inte använt de senaste åren kan man sortera ut med gott samvete. Men, det är ju så svårt att kasta vissa plagg.
Man får verkligen stålsätta sig.....    
 
Njutande katt!!



Vår käre son i torsdags! Jag tjatade mig till några bilder och
det gällde sen att passa på och ta några extra.

 




På kvällen körde vi till Lund.
Jakob skulle jobba så vi släppte av honom först och sen körde
Johanna och jag vidare till Löddeköpinge. Först blev det ett besök på Plantskolan där. Inga växtinköp dock då jag redan har köpt och planterat det som jag hade tänkt denna höst. Men alltid kul att titta lite och inspireras. Det enda som jag köpte var deras krukfärg som är riktigt bra. Synd bara att den endast finns i svart. 
 



Plantskolans fina katt ställde motvilligt upp på bild, precis som Jakob. Hehehe.... 

En rostig Buddha med sällskap.

En inburad "plättar i luften"!


Och därefter körde vi vidare till Center Syd, där det var en kväll med fina erbjudanden, rabatter, cider, godis och annat gott.

Johanna och jag strosade runt där i tre timmar och hade det så bra.
En del inköp blev det förstås, lite mat , men kul också att bara strosa runt 
och umgås med dottern. Sen var vi trötta i fötterna och det var skönt att komma hem igen.

 


Och detta år hade den vita och juliga " Folkan " fått sällskap av en svart paketbil. 
Så läckra båda två. Jag köpte ju den vita förra året och gissa om jag slog till med den svarta detta år????     

Nu ska jag gå ut i det snöblandade blasket och göra klar min lavendelhäck.
Maken jobbar vidare med stensättningen runt rabatterna. 

Ha en fin söndag så hörs vi snart igen förstås!

Kram
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar