måndag 22 oktober 2018

Söndagsutflykt och trevligt umgänge!

Hoppas att ni har haft en fin start på veckan!

Jag själv har arbetat, handlat mat, varit på biblioteket,
lagat middag, ätit, plockat undan, vikt tvätt, fyllt och därefter tömt diskmaskinen, promenerat, fixat kaffe och nu ska
vi sätta oss och titta på "Vår tid är nu" = en helt vanlig måndag!

Igår blev det trevligt besök hos mina föräldrar.
Vi umgicks, besökte en möbelaffär som sålde ut allt till bra priser
 ( det blev dock inga inköp).
Vi var även på slottsutflykt i Övedskloster
och en sväng i S Åsum.
Där tittade vi bl.a på den gamla Åsumsbron samt Åsums gamla kyrka.
Den är från 1200-talet och är en av landets äldsta stenkyrkor.
I den kyrkan gifte jag mig för ganska många år sedan. 
Då var det en fin augustidag. Igår var det också en fin dag, dock lite mer höstlik. 
   
   




Efter lite tjat så ställde min mor upp på en bild.


Denna fina, enkla gamla kyrka!
"I det enkla bor det vackra", säger ju Ernst och visst är det så. 




I Öved finns det flera fina alle´er!

Innanför murarna ligger Övedsklosters slott.


Också detta söööta hus!



Min bror, Henning och Annabelle kom också och umgicks.
Efter middagen var det bara vi tjejer kvar eftersom männen,
med 9-årige Henning i spetsen skulle iväg och jaga en sväng.   


Nej, nu är kaffet klart och dotter och katt väntar i soffan!


Ha en fin fortsättning på kvällen så hörs vi igen imorgon!


Kram
@nneli 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar