tisdag 8 januari 2019

Egen "limeodling"!

Tänk så härligt att kunna plocka sina egna limefrukter ,
på ett träd som förvaras inomhus nu på vintern. Ja, jag har ingen stor odling men de som växer på det lilla trädet är garanterat ekologiskt odlade och supergoda. Hehehe! 
 
Jag köpte mitt uppstammade träd på Tirups Örtagård i höstas,
 när de sålde det mesta på 50% rea.  Vilket fynd!
 
 Nu ska jag bara försöka få det att trivas i inomhustemperatur några månader till. Någon som har något tips för att förhindra skadedjursangrepp och att den tappar alla blad. Ännu så länge så har det fungerat bra i inomhustemperatur..... ? 
 

Yeay, solen skiner!!! Detta var dock i söndags!
Igår och idag har diset tagit över här.  



Buxbomskransen får vara kvar ett tag till!



Ha en bra kväll, alla kära bloggläsare!
Ikväll tittar vi på Mandelmanns, eller hur?


Kram från mig
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar