fredag 4 januari 2019

På besök hos mina föräldrar, god mat, utomhusaktivteter och trevligt umgänge.

Fredagen är här och jag har arbetat idag.
Det var jag och några få kolleger till som var tillbaka efter julledigheten. 
 
Ikväll blir det middag, charader och "På spåret" tillsammans med barnen och Oliver.
 
Igår var jag och hälsade på mina föräldrar och där var även mina syskonbarn,
Henning och Annabelle. Vi var ute på en skön promenad i det underbara och soliga vädret! Det kändes nästan som vår i luften och vildkaprifolen hade redan slagit ut.
 
Därefter blev det ett besök vid den nybyggda Skejt/Parkourparken
vid Malenas och den var riktigt fin.
 
När både stora och små var hungriga blev det ett besök vid Fiskbilen från Lomma för inköp av färsk Hälleflundra. Detta blev dagens goda  middag som serverades med skirat smör, mjölig potatis och pepparrot. Så jäkla gott!
 
Fastlagsbullar från Hembageriet till kaffet smakade hur gott som helst, även det.  
Min morbror Arne tittade också förbi och pratade en stund, så det blev en riktig släktträff denna torsdag.
 
  
 Henning och Annabelle gungar i det ljuvliga vädret!   
 


Syskonpromenad.

Ett hjärta!

På väg med farmor och faster ( bakom kameran)!

Här plockade vi nedfallna lärkgrenar att ta med hem.


På besök i Malenas Parkourpark. 

Lite kallt om fingrarna.


Efter våra utomhusaktiviteter smakade det utmärkt med en kopp kaffe i mors vackra julservis och en delikat fastlagsbulle med rikligt med mandelfyllning.


Henning med sin I-Pad efter maten.  




Mor har fortfarande massor med fina julblommor.

Efter en trevlig eftermiddag var det dags att köra hemåt igen. 
Kvällen ägnades åt kortspel med Oliver och Johanna, kaffe och den underbara serien " Hemma igen". Den kan man se på SVT Play och det finns många avsnitt.
Ge gärna denna serie en chans om ni har en stund över.  

Ha en fin fortsättning på fredagen, så ses vi snart igen!  
Kramar
@nneli




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar