torsdag 17 januari 2019

Jobbmöte och sen ledig dag!

Hej på er alla denna torsdag!
 
Jag var iväg på ett arbetsmöte på förmiddagen,
 men har sedan varit ledig resten av dagen. Johanna tentapluggar ju som ni vet,
 så jag har sällskap här hemma. Igår kväll piffade vi till vardagen med en underbart god semla och en kopp kaffe i min sötaste lilla kaffekopp. Jag har endast tre av dessa sötnosar, inköpta på Katrinetorps landeri, en jul för ganska många år sedan. Kaffet smakar extra gott i dessa tunna koppar. Sådana gillar min mor att dricka kaffe ur. 
Hon dricker helst inte ur muggar. 

Här har det precis kommit lite snöblandat regn,
lite snö blev liggande men försvinner nog lika snabbt igen.




Så gott detta är, god vetebulle med kardemumma, smakrik mandelmassa och luftig grädde med massor med florsocker på locket. Mycket gott, men snart ska vi banta här också. Det bantas med diverse olika dieter på jobbet och det är världens chans att hänga på. Så det så..... 


Ha en fin kväll så hörs vi snart igen och i morgon är det FREDAG!


Kram @nneli 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar