tisdag 15 januari 2019

Hyacinterna är billiga nu!

Hej alla kära bloggläsare!
 
Här har vi nu tittat på Mandelmanns och druckit kaffe.
Visst är de härliga de där två, Gustaf och Marsi och så söta mot varandra!  
Idag har det varit riktigt ruggigt, regnigt och grått väder! 
Snön har helt regnat bort och vädret är mera höstlikt än vinteraktigt.
 
Nu ska jag läsa några sidor i Agneta Sjödins bok " Drömdagboken" innan det är dags att sova. Boken som jag precis har påbörjat verkar lovande. Jag har läst flera av hennes böcker tidigare och har ännu inte blivit besviken.
 
Idag var det ju Tulpanens Dag. Inga tulpaner här denna dag, men istället har jag väldoftande hyacinter i fina vårliga färger att njuta av. De är ju nästan gratis i affärerna nu efter jul. Och precis som många andra så tycker jag att hyacinten inte alls bara är en julblomma utan även en vårblomma. Jag har flera i rabatten också.
 
Idag överraskade jag Johanna med årets första semla ( för hennes del).
Jag har "hunnit med" en redan. Detta kunde hon behöva mitt i tentapluggandet. 
 
Sov gott när det är dags för det, så hörs vi snart igen! 
Kramar
    @nneli      
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar