torsdag 7 mars 2019

Första för i år!

Jaha, då var det fredag imorgon och snart helg igen!
Idag har jag städat, tvättat, läst i min bok ( Alex Schulmans senaste) samt rullat en massa köttbullar som vi har avnjutit till middag. Till dessa serverade jag kokt, mjölig potatis, gräddsås, gurka och lingonsylt. En klassiker som aldrig kan bli fel.
 
Senare ikväll blev det "Antikrundan",
(denna vecka med en massa glada skåningar från Malmö )
 
Nu har jag precis fixat varsin stor kopp med extra gott kaffe till mig och Johanna.
Hon sitter här och förbereder sig inför ännu en tenta i morgon eftermiddag och behövde något uppiggande.     
 
Nu ska jag se veckans Mästerkockar för det missade jag igår, och sen är det läggdags. Man måste ju vara pigg och utvilad när det är dags för veckans sista arbetsdag. 
 
Sov gott när det är dags för detta, så hörs vi snart igen! 
 
Kramar
  @nneli   
 
Vad är det då som är första för i år, som jag skriver om i rubriken idag.
Jo, jag har köpt en av mina små favoritväxter, en brokbladig klöverblomma.
Den är ju bara så söt. Förra året hade jag flera i rabatten och de sådde sig själv ganska flitigt. De har inte så höga krav för de växte i stenläggningen och klarade även torkan. 
 
Min mor som verkligen har gröna fingrar tog fröer från mina klöverblommor i olika färgkombinationer och till sist hade vi en ganska ansenlig mängd. 
 


Visst är den fin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar