lördag 2 mars 2019

Härlig kväll med vänner!

Vilken härlig kväll vi hade igår, hemma hos Ing-Marie i Skanör.
Jag var chaufför denna kväll och när jag hade hämtat upp två av vännerna så körde vi först till Vellingeblomman. Jag har inte varit där på många år och visst hade det blivit stort men det var inget som lockade mig där. Köpte faktiskt bara ett paket lyxkattsand till Musse. Jag gillar lite mindre och mysigare blomsteraffärer med lite speciella blommor. Dessutom tyckte vi att det var mer krimskrams än blommor.
Jag kan dock förstå dem som har småbarn. De kan säkert uppskatta detta.
 
När vi kom fram till värdinnan möttes vi av väldoft, värme, tända ljus, ett vackert dukat bord och ett glas skumpa. Så härligt sätt att inleda helgen på.
 
Sen blev det en färgrik och god förrätt bestående av olika salladssorter, mango, avocado, parmaskinka,  rostade pumpafrön och en god vinägrett
samt  ett Pinot Gris vin.
 
Varmrätten var en fjällröding som smälte i munnen och serverades med pressad potatis toppad med västerbottenost, ljuvlig och lite annorlunda sås ( rött vin, portvin, socker, salt, peppar och lite maizena.) Så god!
Ett gott rött vin till detta.
Jo, jag smakade en klunk av alla viner.
Goda ostar, marmelader bl.a en med mojitosmak och kex blev det därefter.
Måltiden avslutades med glass tillsammans med marinerade citrusfrukter.
Det slank ned innan jag hann ta någon bild. Hehehe......
 
Kaffe, choklad och lösgodis avslutade vi med i soffan.
Om vi var mätta, jo det kan jag lova!
Massor med prat och intressanta diskussioner, jodå även om böcker förstås.
Vi är ju trots allt en samling läsglada individer
och vi hade ju en bokcirkel till en början.
 
Värdinnans vackert dukade bord!
 
 








Mmm, så gott!!!






Jag gillar denna Gerhard Nordströmtavla.


Kära Ing-Marie, tusen tack för en härlig kväll i ert hem
med många fina designklassiker.

Dina fyra väninnor och tillika mycket nöjda gäster
körde hem i marsnatten med ett leende på läpparna.

Nu önskar jag er alla fina läsare en bra fortsättning på lördagen!

Kram
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar