måndag 11 mars 2019

Vårblommor i underbart vacker miljö!

Har ni haft en bra start på den nya veckan, alla fina läsare?
 
Igår var jag och min kära mor på en liten tur i Malmö.
Vi inledde med ett herrgårdsbesök. Vackra Katrinetorps Landeri hade nämligen öppet med blomsterutställning i de vackra salongerna. Irisar, tulpaner, krokusar, kungsängsliljor, pärlhyacinter och mycket annat i många olika färger
och i fina uppsättningar.
 
Detta fina ställe besöker vi minst tre gånger per år. En gång på våren,
på deras skördefest i augusti samt på julmarknaden i början av december.
Lika trevligt varje gång. 
Om ni blir lite intresserade att åka dit och titta,
 så är det våröppet även nästa helg! 12-17.00!!
 
Sen åkte vi vidare till Mässhallarna i Hyllie,
 där det denna helg var Villa och Trädgårdsmässa. Där blev man bl.a trädgårdsinspirerad, fick lyssna på intressanta föredrag av allas vår glade Karl-Fredrik från Eklaholm, som visade hur man gör vackra buketter. 
 
Gunnel Carlsson och Peter Englander var också där förstås. 
 
Vi åt en utsökt lunch bestående av lax med sallad, champinjoner,
rödbets-fetaostsallad, olika röror, surdegsbröd och mycket annat.
En kopp kaffe efter maten gav oss ork att fortsätta
vår jakt efter de perfekta växterna. 
 
Det blev faktiskt en del fina inköp. Bl.a så köpte jag en jättesöt miniväxt på stam med bedårande söta blommor, en fin eucalyptus ( den blev många intresserade av, men det var sista exemplaret som jag hittade lite gömd hos Eklaholm.) Jag köpte även en massa minipensee´r av Peter Englander, två clematis, en ljusrosa julros och en del annat. Min mor köpte också så fina blommor bl.a fina liljelökar, ranunkler och annat.
 
Fullastade och nöjda med dagen styrde vi sedan kosan hemåt igen.
Jag var lite intresserad av ett IKEA-besök men det var inte min mor. Hehehe...
En snabb sväng på ILVA blev det dock. 
 
Hopas att ni gillar mina bilder från dessa två finfina ställen.
Bilderna från mässan kommer i nästa blogginlägg.
 
Ikväll tittar vi på "Husdrömmar" och "Bonusfamiljen", eller hur?
 
Men först en promenad och lite mat.
 
Kramar
@nneli
 
    

Mor på Katrinetorp! Just här sken solen men sen blev det
både regn, blåst och lite snö.


Jag älskar denna vackra sal med sina väggmålningar och fina tak.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar