söndag 3 mars 2019

Söndagsmood, laxgratäng och Solstickan.

 
Jaha, då var det söndagskväll igen. Så snabbt helgerna går.
 
Förutom dammiddagen i fredags så har helgen tillbringats i hemmets lugna vrå. 
 
Lördagen inleddes med en sen äggfrukost och lösning av Melodikrysset.
Det var dock några ord som vi gick bet på. Grrr.....
 
Igår kväll blev det Melodifestivalens "Andra Chans"  
där det rådde delade meningar om vilka låtar som borde gå vidare. 
 
Idag blev det lite Vasaloppstittande och nu har vi precis
ätit laxgratäng med skirat smör och färsk sparris.
Jag blev så sugen på det och det var faktiskt lika gott som förväntat. 
 
Nu ska jag se ett avsnitt av "Tyst vittne" och säger på återseende till er kära läsare.
 
På bilderna nedan ser ni mina fina tändsticksaskar från Solstickan.
De fick jag en kär kollega som vet att jag gillar att tända ljus.
En del av inköpspriset går till Solstickans stiftelse som används till behövande,
vilket ju är hur bra som helst.   
Perfekt present istället för en chokladask eller en blomma.  
 
Ha det gott!  
 
Kram
@nneli 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar