tisdag 2 april 2019

En sväng in i lusthuset!

Så underbart med solsken!
Och tänk vad det är ljust länge på kvällarna nu.
Idag tog jag en sväng inom lusthuset när jag kom hem från arbetet. 
 
Blev ni 1:a april-lurade igår? Jag blev inte det, vad jag vet i alla fall. Hehehe.
 
Det aprilskämt som jag minns bäst från min barndom var när alla lärare på mellanstadieskolan där jag gick sa att "idag kommer ni att bli filmade i matsalen när ni tar er mat. Det kommer sedan att visas på TV". Jag kan säga att vi gick på denna och vi stod där i matsalen och vinkade och visade upp oss ,där vi trodde att filmkameran var monterad. Vi tog på läppglans och fixade med håret.
Lärarna tyckte att det var väldigt kul och vi blev alla så besvikna när vi förstod
att vi inte skulle bli några TV-stjärnor.  Hehehe.....
 
Njut av er kväll och kram från mig
@nneli
 
  


Ett gäng små, söta vita pensee´r är ännu så länge de enda blommorna i lusthuset.

Jag hade flera vita orkideer här i höstas. De fick dock stå kvar en frostnatt för länge och det tålde dem inte. Jag hade köpt dem billigt men de var fina och på väg att blomma om., så lite retfullt var det allt. 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar