måndag 1 april 2019

På trevligt besök hos mina föräldrar och lite annat.

Hej på er alla!
Brr, så kallt det var i morse.... Vi hade minus fem grader hos oss.
Sprang ut ( ja nästan i alla fall...) och tittade efter hur det hade gått för vårblommorna. Några såg lite ledsna ut men de flesta verkade ha klarat frostknäppen. 
Pense´erna brukar ju piggna till efter några timmar. 
 
Bilderna nedan är från min mors vårliga rabatter. Jag var där i fredags tillsammans med min bror och Henning. Vi inledde med våfflor med mors för dagen hemlagade hallonsylt och grädde. Första gången detta år som vi kunde sitta i deras uterum. Jag åkte sen och handlade och var på torget och handlade lite smått och gott. Även detta var premiär för i år. Det är ett säkert vårtecken när de trevliga "torgarna" åter är på plats. God stek med alla klassiska tillbehör blev det till middag. 
 
Denna måndagskväll kommer att ägnas åt middag, promenad,
"Husdrömmar" och "Bonusfamiljen" i precis den ordningen.  
Vi spelar förresten "Primetime" på telefonen de kvällar som vi har möjlighet.
Det är allmänbildande frågor och man kan vinna en liten slant om man klarar alla.
Vi hjälps åt härhemma och det har blivit en kul grej och några vinster har det också blivit. 
Har ni testat? Det är riktigt kul och man lär sig nya saker varje gång. 
         
Mors fina Iris i en lite annorlunda färg.

Också dessa sötnosar som verkligen lyser upp i rabatten.

Mors fina orkide´r blommar om och blommar om.....
På vårmässan i Malmö köpte vi varsin Azalea och så här ser mors ut.
Min är vit och faktiskt nästan lika fin.

Nej, hörru ni nu är det slut på svamlet för denna gång. I morgon ses vi igen!

Kram
@nneli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar