söndag 28 april 2019

Trevlig bokrelease då kär kollega gav ut sin andra roman. .

I torsdagskväll var Johanna och jag inbjudna på bokrelease. 
Kära kollegan, bibliotekarien och författaren Erika Olofsson Liljedahl gav ut sin andra roman och tillsammans med Historiska Media bjöd hon in till en trevlig releasefest.
Vi var i en vacker lokal precis bredvid Grand Hotell på Bantorget.  
 
Först minglade vi, drack skumpa med goda tilltugg och umgicks med alla som vi kände där. 
När jag läste Erikas första roman "Någonstans brister himlen" var jag fast.
Så fantastiskt bra!
 
Nu ser jag fram emot att läsa den alldeles färska boken som heter 
" Och bergen skall rämna"
 
Kul att träffa Martina, Siv och Christina. Många andra bl.a Cecilia, Petra, Eva, Helen, Agneta och Tanja var också på plats. De fastnade dock inte på bild.
      

Längst till höger har vi författarinnan själv och längst fram
hennes mamma och svärmor.

Lite senare på kvällen fick vi veta lite om hur den nya boken kom till, var den utspelar sig och en hel del annat. Intressant!   
 


Erikas redaktör visar upp " Och bergen skall rämna" samtidigt som hon
intervjuar Erika om bokens tillkomst.

Erika Olofsson Liljedahl!



Efter föredraget fick vi smaka denna fantastiskt fina  och goda tårta.
Det var synd att skära i den och ingen ville egentligen ta första spadtaget.    



Och slutligen så blev det signering och inköp av de två hittills utgivna romanerna.
Men om jag känner Erika rätt så blir det nog flera......,
vilket alla vi läsare, förstås hoppas på.  

 



Erika fick så fina blommor.

                  

                   Just nu tar jag en paus i trädgårdsarbetet för att äta lunch,
                   bestående av makens egenhändigt tillagade "Egg Benedict". 
                  
Efter mycket möda och många kastruller i omlopp ( och kanske en och annan svordom hördes också) så kunde han servera oss en jättegod surdegsmacka med perfekt tillagat ägg och en len och härligt gul hollandaisesås. 

Nu blir det snart en tupplur i soffan. Ikväll är det flera bra program på TV och då duger det minsann inte att somna i TV-soffan. Men först ytterligare lite ogräsrensning. Två säckar är fyllda hittills. Pjuh!!  

Kramar till er från mig
@nneli
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar