lördag 20 april 2019

Simrishamn, Vitemölla och trevliga möten.....

Hej på er alla denna soliga och fina påskafton.
 
Idag tänkte jag visa er resten av bilderna från vår Österlenrunda igår.
En sväng genom Brantevik och Skillinge blev det också och sen bar det iväg mot Simrishamn. Här var jag inne och köpte en bit duk/kuddtyg i påskens färger. 
 
Passade också på att titta in på Österlens Museum. På deras vackra innergård blommade körsbärsträden så här fint! Hur vackert mot den blå himlen.....!!
    





Finfina krukplanteringar i hela Simrishamn.




Här är vi framme i Vitemölla där jag bjöd på kycklinggryta med ris och sallad.
Vi kunde sitta ute och äta och alla var hungriga och högg in på maten
med god aptit. Härligt! 

 




Johanna älskar sol, värme OCH Vitemölla!


Efter maten gick vi på konstrunda i Vitemölla. Vi hälsade bl.a på Ia Karlsson i posthuset som vanligt! Hon berättade glatt att hon ska bli dubbelfarmor
i sommar då båda hennes söner väntar barn. Grattis Ia och Hasse!


Och här går maken på strandpromenad!

Några av Ias fina alster!

I fin utställningsmiljö visade Johan sina vackra tavlor och denna blev min favorit!



Jag, Johanna och Oliver tittade här in hos våra kära vänner Anders och Katarina och fick på köpet träffa detta glada gäng Maria, Kalle, Alexander och Fredrik!  
OCH Polly förstås, denna söta lilla Jack Russel. 






Sötnosen Polly slog sin ned i Olivers knä och trivdes alldeles utmärkt där.


Ljust och fint som vanligt!
 Och Katarina och jag hade som vanligt sååå mycket att prata om. Det har vi alltid!!
Minns en gång i Vitemölla för kanske 15 år sedan, när vi satt på stranden och pratade och fick blåsor av solen på insidan av munnen.
Vi hade helt enkelt gapat för mycket. Hahahaha......  

Efter en trevlig stund lämnade vi detta finfina gäng och önskade
dem en fortsatt härlig påsk!

Det önskar jag er också, kära bloggläsare!

Kramar
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar