lördag 13 april 2019

Påsklunch på jobbet igår och nu lördag.

Brr, så kallt det är idag! Ingen vårvärme här inte...
Men lagom till påsk och ledighet kommer den åter, värmen.
 
Igår blev vi bjudna på traditionsenlig påsklunch på jobbet. Det var mellanstadiets personal som hade dukat och fixat så fint.
 
God sill, ägg, grovbröd, räkor, ost, rökt korv, tomat, gurka, paprika och
sist men inte minst två välfyllda godisskålar och hembakad rulltårta.  
 
Nu har alla lärare och elever gått på ett välförtjänst påsklov.
   
Denna lördag inleddes som vanligt med Melodikrysset, kaffe och äggmackor. 
Nu ska jag fixa klart en del inför påsken och ställa iordning på altanen vid sovrummet. 
 
Sen ska jag sätta mig och läsa i min bok och hoppas att jag inte somnar efter två sidor.....Jag läser "Den röda adressboken" skriven av Sofia Lundberg och
den kan jag varmt rekommendera. En tänkvärd, mycket välskriven och bra bok.
 
Ikväll blir det kalas då vi är inbjudna för att fira käre Olivers födelsedag. 
Det ska bli trevligt på alla sätt. 
 
Det önskar jag att ni också får, alla mina trogna bloggläsare! 
 
Kramar
 
   @nneli 
 
I mina körsbärsgrenar i köksfönstret nedan har jag hängt tovade, gröna ( de ser dock inte gröna ut på mina bilder ??) kulor som jag köpte vid mitt senaste besök på "Sostrene Grene". Jag har själv trätt i sytråd för att kunna hänga upp dem.
Söta i riset istället för fjädrar.  
    

 
Maggan hade t.om hittat en fin vårlig duk i skolans gömmor. 
Den passade perfekt på påskbordet.   

Så gooood rulltårta!




Och ingen kan bli allergisk av dessa björkgrenar som har legat på
ett torrt ställe  i många år.

Prydnader av piprensare som jag tror att eleverna har gjort.
Det kan också vara Maggan, som är skolans "piffigaste" lärare.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar