onsdag 21 augusti 2019

Besök hos mina föräldrar och min moster och morbror.

I förra veckan var jag hemma hos mina föräldrar och hälsade på en sväng.  
Åt god mat, umgicks och hade det bra!  

Hann även med ett litet besök hos min moster och morbror. 
Där spanade jag som vanligt in moster Ingrids helt fantastiska Kermesbär. 
Flera gånger har vi försökt att ta plantor från denna men de har ej tagit sig i min trädgård! Jag får njuta av dem hos Ingrid.   

En skön pratstund i moster och morbrors trädgård,
 en kopp kaffe och mördegstårta blev det.


Katten "Grålle" ville också vara med på ett hörn.


Hemma hos mor och far blommar orkideerna som aldrig förr. 



Och i växthuset frodas pelargoner och annat fint!



Frilandshibiskusen blommar i ljuvaste rosa och är så vacker! 

Mors vackra hortensior blommar i blå-lila nyanser. 




Jag fick med mig flera buketter hem som vanligt. Hortensiorna hamnade i min gamla terrin. Jag satte dem i "oasis" och där höll de sig fina, i alla fall några dagar.  





Nu har vi grillat här hemma och njutit av den sköna kvällen.


Ha en fin fortsättning på kvällen alla ni och kram på er!
@nneli   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar