måndag 19 augusti 2019

Middag med vänner!!


Har ni haft en skön helg alla mina kära bloggläsare??

Vi har haft det bra med en lagom mix av lite av varje!

I fredags hade vi middag för två härliga par, mycket att prata om och många skratt. 
Drink med fetaostpajer, grillat med tillbehör och vin bjöd vi på. 
Jag gjorde även vegetariska biffar, då en av våra gäster är vegeterian. 
De blev faktiskt riktigt goda, tyckte gästerna. 

Efter maten gick vi och lyssnade på Lions musikarrangemang. 
Och när vi kom tillbaka hem så passade det utmärkt med 
kaffe, avec och chokladkaka.
   
I lördags var vi hos brorsan med familj och firade sötnosen Henning som fyllde 10 år.

Igår gjorde vi lite nytta hemma. Jag storrensade på vinden och skänkte bl.a sex säckar med kläder. Ytterligare tre säckar med kläder står på vänt inför försäljning.
 Som man kan spara och samla, helt otroligt.  
Det känns väldigt skönt att ha detta gjort nu i alla fall,även om nästan hela söndagen ägnades åt detta lilla projekt. Nu vet jag vad som finns i varenda låda.
       

Kvällens dukning med Gynningservetter, rosa och lila.
Hibiskusblommorna är från egen odling i trädgården.   


Grönsallad med mozarella, blåbär och vinägrette.









Liveband i centrat!

Och tillbaka hemma igen tillsammans med våra gäster.

Ha en riktigt fin måndagskväll!

Här ska det läsas tidningar och lite senare blir det TV-kväll i soffan med en ny serie på TV 4 kl. 21.00. Jag ska även se säsongsstarten av Halv åtta hos mig!
Jag älskar det programmet.
Man blir så hungrig när man ser det bara. 

Kramar
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar