tisdag 27 augusti 2019

Trädgårdsfest på Sofiero!!!!

I söndags åkte jag, min mor, Jakob och Sofia till Sofiero i Helsingborg,
på den årliga trädgårdsfestens tredje och därmed sista dag för detta år.

Det var otroligt varmt, men det var vi ju beredda på. 
Vi inledde vårt besök med en god lunch, kaffe och kaka på en skuggig plats. 

Därefter var vi redo för ett besök i slottsgemaken med sin vackra 
och tidsenliga inredning. Jag älskar den inredda barnkammaren där. 

Vi hade en riktigt skön dag tillsammans och vi trivdes verkligen där. Ett tecken på det var att när vi skulle åka hem var det endast vår bil kvar på den stora parkeringen. Hehe....



   


Blomsterdekoration. 

Nostalgitripp till det ljuva 70-talet. 

O´boyburk i aluminium. Minns ni??

Kolla in tältsängen, kokplattan och klänningarna.
Hög igenkänningsfaktor från barndomen.


Picknick i det gröna, även detta med en touche av 70-tal.



Så fint inne på slottet! 

Barnkammare/arbetsrum.


Nice view!

Utsikt från slottsfönstret!

Karl-Fredrik från Eklaholm arrangerade blommor och pratade på som vanligt.

Enkelt, men fint arrangemang med krasse.




Svävande tekanna!!


En riktig blomsterbädd!!




Min mor och min son vilar sig en stund i den helt otroliga värmen.

Sött hus. 


En sån här äppelportal vill både Sofia och jag ha. 



Ser ni vem som sitter till vänster.

Sofia och jag kollade in melonerna i Melonhuset!


Jakob var snäll och både fotograferade dahlior för min skull och bar min väska.


Vackert arrangemang i växthuset!

Svartöga  


Klättrande "Törnrosa kjortel".

SÖTA!!

Ett till....

När vi gått igenom hela labyrinten kom vi fram till detta vackert dukade bord.
Sen gick vi nästan vilse på väg ut, vilket förevigades av Jakob. 



Krassegången!!






Och den här bilden får avsluta detta trevliga besök.


Ha en skön tisdagskväll alla och kram från mig.


@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar