torsdag 15 augusti 2019

Lite kul tips i Simrishamn och snart kommer kollegerna!!!

På somrarna är vi mycket i Simrishamn. 
Det är en fantastisk sommarstad med vackra hus, en känd loppmarknad öppen varje lördag, trevliga restauranger och mycket annat. Om ni åker dit så måste ni dessutom spana in alla fina elskåp som olika kreativa personer har målat. Jag har fotograferat några av dem, men det finns mååånga fler.  



Stickad "stolpvärmare" .


Den här vasen spanade jag in i en av butikerna. Köpte dock inte!!

Detta fantastiska persikoträd finns på Österlenmuseets bakgård.

Plantering utanför Österlens museum.


Också alla vackra gatuhus med stockrosor.





Brevlådor!!



Detta blev mina favoriter. Jag hade sett dem i en tidning och efter lite letande så hittade jag dem. På ovan nämnda Österlenmuseum finns en förteckning över elskåpen med adresser.



På Börje Olssons skafferi kan man köpa med sig av
deras underbara sommarbuffe  eller äta där förstås.



I kyrkan på bilden nedan är maken döpt.  


Och här står det största apträd som jag har sett. 

Kul skylt.......

Trevligt cafe´, på en tvärgata till gågatan.

Maken strosar omkring i vår sommarstad!

Den här lille krabaten stod utanför en affär och såg ut att undra när de skulle öppna.
Lite tilltufsad och smått bedagad men ganska söt ändå.

Nu väntar jag på ett helt gäng med trevliga kuratorskolleger. Vi ska jobba här hemma hos mig idag. Kaffet är framdukat och frukosten serverad.

Ha en fin fredag alla ni!

Kramar
@nneli








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar