fredag 2 augusti 2019

Tittat lite närmre på Ernsts TV-projekt, detta år!

Såg ni Ernst program igår? Jag tycker att han får till det riktigt bra i år också. Det är kanske inte riktigt allt som man faller för, men smaken är ju också olika. Jag och maken åkte förbi gården där han håller till detta år. Det är i Örnaberga som ligger en bit utanför Simrishamn, nära Gladsax. 
Det är en väldigt liten by med bara några få gårdar. 

Efter loppisen, en solig och fin lördag så åkte vi dit en sväng. Där var ett annat par också som tittade på gården. De tyckte nog att det var lite pinsamt, för de sa att vi åkte förbi här och såg att det var gården från TV. Men det kan jag säga att den gården åker man inte förbi bara så där apropå, så öde ligger den.  

Vi tog snabbt några foton eftersom ingen var hemma, 
insöp atmosfären och sen åkte vi vidare.

På vägen dit hittade vi ännu ett fält med dessa otroligt 
väldoftande och vackra  honungsfacelia. 





Den här skylten hade grannen satt upp. Så kul!! Hahaha!!
Tyvärr såg vi varken djur, gubbe eller käring just denna dag!


Och här har vi då den vackra gården, känd från TV!  
  



Det stora karet i mitten med lavendeln runtom
kommer från Byarums Bruk och är så fint.


Vackra färger!








Nu blir det snart ett nytt avsnitt av Poldark,
denna fantastiska serie och kanske ett glas Rose´.
Vi har precis ätit middag på altanen och sen suttit och läst i kvällssolen.

Nu ska jag fundera klart över vad vi ska bjuda morgondagens gäster på.

Ha en skön fortsättning på kvällen och kram från mig.
@nneli 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar