tisdag 7 februari 2017

British Library, verkligen värt ett besök.

Hej på er denna snöiga och kalla (t)isdag! 
Våren verkar ha skjutits upp ytterligare ett tag. 

Nu lovar jag att detta är sista inlägget som handlar om England.
Jag måste dock bara visa er några bilder från det fina stadsbiblioteket,
 som jag besökte när det blev lite ändrade planer.

Om ni som jag älskar att strosa runt på olika bibliotek, så lär ni inte bli besvikna här. 
Jag har varit på många bibliotek världen över och jag har även släpat med mig familjen på flera olika. Det bästa hittills är utan tvekan New York Library som är underbart vackert på både ut och insidan. 
Dessutom är flera scener filmade därifrån i SATC ( Sex And The City), 
vilket inte gör saken sämre.  

Men nu till British Library....
När man besöker stadsbiblioteket i London kan man passa på att ta en fika på
cafee´t med det passande namnet " The last word". Här finns även en staty av Isaac Newton där han sitter och läser ( tror jag).    




Kön ringlade sig lång när det närmade sig öppningsdags.






Nu ska jag fixa lite här innan ett gäng med trevliga kolleger
kommer hit och förgyller denna tisdagskväll.

Er önskar jag också en fin kväll, vad ni nu än ska hitta på. 💚💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar