måndag 20 februari 2017

Shoppingtur och några Tv-tips.

Igår blev det som ni märkte inget inlägg. 
Jag kom nämligen med på en sista minuten tur till Ullared över dagen. 
Kul shopping i ett nästintill folktomt varuhus. 
Inga köer varken in eller ut och så skönt att bara kunna strosa runt 
och titta i lugn och ro. 
Det blev en del finfina fynd som vanligt, saker som jag brukar köpa där, lite fint till hemmet, några klädinköp i form av ett tillfälligt 
parti av bl.a snygga koftor till bra priser. 

Det blev även en hel del växter, bl.a flerstänglade orkideer för 40:-, fina Myrten på stam ( det blev fyra stycken), söta olivträd på stam och en del annat förstås. 
Nöjd med dagen, men ganska trött efter för lite sömn, restid och shopping så blev det  bara makens middag, lite uppackning, 
kortspel och kaffe innan det var dags att gå till sängs.    
Efter veckans första arbetsdag har vi nu ätit lax med potatis, 
ärter, smält smör och lite grädde. Så gott! 
Nu ska jag arrangera mina nya blommor och packa upp lite till. 

Ha en fin kväll och glöm inte att titta på "Husdrömmar" och "Bonusfamiljen", måndagens bästa program, enligt mig i alla fall. Visst ja, "Thirteen" är ju också ikväll. Den brittiska serien som också verkar lovande.   


Nyputsat på köksbänken. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar