torsdag 2 februari 2017

Så trevligt eftermiddagsbesök.

Hej på er alla! 
Jag hoppas att ni har haft en fin torsdag "so far"? 

Själv har jag haft trevliga fikagäster
 här på eftermiddagen.
Lilla Ines har varit och hälsat på tillsammans med 
sin mamma och mormor och det var så kul att ha dem här. 
Vi har sagt så länge att vi skulle träffas och nu blev det äntligen av. 😊 

Till kaffe/te åt vi nybakade bullar med ost och 
smördegsbakelser med äpple, kanel, mandelmassa och lite sirap.  
  
Jag hade inga fina blommor till dukningen, så jag klippte av blommorna
på en våreld och satte i små glasvaser.
I Daggen-vasen satt jag ett stort värmeljus i brist på annat. 

Här är det bara bullarna som har kommit på plats.😉







Anna och Karin, två fina tjejer.


Jag fick så söta vårblommor ( primula och pärlhyacinter )av dagens gäster.



Till middag ikväll blev det gulaschsoppa med creme fraiche och bullar med ost.
Maken är i Stockholm och väntas snart hem.  Jag tror inte att det blir så mycket mer gjort här nu förutom en snabb promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar