söndag 12 februari 2017

Österlentur och Mellomys.

Så här såg det ut igår när maken och jag körde på vintriga vägar med slutmål Vitemölla. Det var ganska mycket snö på vägarna på sina ställen och väldigt halt. Mycket snö också, betydligt mer än vad vi har här. Efter en dag på Österlen med middag och fika tillsammans med svärföräldrarna kom vi hem lagom för att hinna sova middag och slappa för att sedan göra oss redo inför kvällens mellomys. 

Vi hade Johanna hemma eftersom Oliver var iväg i Danmark med sitt fotbollslag. 
Både Johanna och jag älskar mello och pappa/maken och katten tittar också, 
kanske inte lika entusiastiska, men ändå...😊😉   
Vintriga vägar.

Ett av alla söta hus längs vägen.

Brrr, man blev inte sugen på ett dopp denna lördag i februari.

Också är vi på väg hem igen....

Mellotillbehör med nya favoriterna pommes pinnes, extra gott kaffe,
sega råttor och choklad.  


Så kul att ha Johanna hemma en lördagskväll!

Årets tre programledare, Clara, Hasse och David.
David var verkligen superb med sitt potpurri av gamla och nya melodifestivallåtar.

Jag såg direkt att suveräna humor och sånggruppen "Fåfäng" satt i publiken.
Jag berättade stolt för make och dotter att dem har jag anlitat till en stor socialförvaltningsfest och minsann känner lite grann. Hanna längst bak till vänster har jag även arbetat tillsammans med en gång i tiden.
Så häftigt att vara med i Mellos mellanakt. Grattis till er!  


Idag tittar vi ikapp en massa bra program på Play som vi har missat när det har varit middagar och annat i veckan som gått.
Ikväll blir det middag, kortspel, våfflor och "Så ska det låta".

Jag hoppas att ni också har en skön och relaxing söndag!

Kram från @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar