söndag 23 juli 2017

En skön förmiddag i Simrishamn!

Söndag och hemmadag! 
Friska men ljumma vindar, innan regnet kommer i eftermiddag.

Bilderna nedan är från gårdagens mysiga besök i Simrishamn!
Maken lämnades av i Brantevik för att därifrån åka med vår goda vän Marie till Kivik och dagens tennistävling. Jag anslöt dit när jag hade shoppat loss på loppis, träffat en massa bekanta och ätit gott i Simrishamn. På hemvägen blev det även ett stopp på Mandelmanns trädgårdar. Mer om detta senare.

Efter loppisen satt jag här och åt min frukostmacka.  


Jag delade med mig till den här hungrige "stackaren". 

Torghandel i Simrishamn. Här köpte jag ett fint exemplar av Rosenskärm.

Lagom till öppningsdags på Börje Olssons skafferi var jag på plats där för att köpa med mig lunch. Den åt jag med underbar utsikt över Simrishamns hamn. Jag valde ut mina favoriter från Olssons buffe´vilket blev getostpaj, melon, tomatsallad, parmaskinka och ostar med marmelad.
Om ni ännu inte har ätit där så måste ni göra det.
Så fräscht och gott!    



Sen körde jag vidare mot Kivik.

Ha nu en fin söndag, så hörs vi lite senare förstås!

Kram från @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar