söndag 23 juli 2017

VM i tennis en härlig sommardag!


Idag när det ösregnar kan det vara trevligt att tänka tillbaka på vilken fin dag,
 vi hade igår med solsken och precis lagom värme. 
Igår var det ju VM i tennis som går av stapeln i juli månad  varje år. 

VM står för VitemöllaMästerskapen.

Här är Mårten med sin glada tennispartner Helena Strevens. 
De har spelat dubbel tillsammans vid tre olika tillfällen.
  

Och här har jag gjort en liten avstickare till Kiviks loppis.
Där träffade jag våra finfina vänner Ann och Håkan i vimlet.
Håkan tog ett foto på Ann och mig och det blev en liten pratstund förstås.    

Och här har jag fotograferat Håkan när han letar efter fynd i boklådorna.

Loppmarknader av alla de slag är helt klart en publikmagnet. 

Tillbaka som publik vid tennisbanorna.
Här kommer spänstiga brödraparet Adaktusson, Peter och Thomas.  

Hans, Marie, dottern Ruth med kompis och Peter ( igen).
Jättekul att träffa dessa trevliga människor.  

Hans och Mårten har alltid mycket att prata om och
de har även en hel del  gemensamt.
T.ex sitt bilintresse och att de har glada fruar som gillar att prata. 😉😊😎

Här slog Marie och jag "läger".

Några av de som spelade detta år. Längst fram med pokalen ser vi årets vinnare.

Ha nu en fortsatt skön söndag trots regn och rusk. Tänk på att man kan ha det mysigt inomhus också med en bra bok, musik eller en film.

Kram på er från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar